Bij Dichtbij Dagbesteding richten we ons op jouw talenten, jouw interesses en op datgene waar jij goed in bent en wat je leuk vindt om te doen. We helpen jou verder te ontwikkelen in jouw eigen tempo, zonder druk en met weinig prikkels.
Weet jij nog niet goed wat je leuk vindt of wat jouw talenten zijn? Heb jij het gevoel dat dat de mensen in jouw ongeving je niet goed begrijpen? Dan zoeken we samen met jou naar jouw specifieke mogelijkheden en talenten. Dit doen we met warmte, betrokkenheid en professionaliteit. Wij bieden (intensieve) 1-op-1 begeleiding op maat waar jij dat wil. Thuis, op locatie in Amersfoort of elders.
Ons doel is dat jij ontdekt wie je bent en wat jouw talenten zijn en dat je deze talenten op je eigen manier en in jouw eigen tempo vorm gaat geven. Doordat wij ons richten op dat waar jij goed in bent en met plezier doet, kom je beter in je vel te zitten en zult tot (nog) meer in staat zijn.
Jouw talenten op jouw tempo
Jezelf mogen en kunnen zijn
Wij bieden ambulante individuele begeleiding op maat op de manier die past bij jou. Daarmee wordt bedoeld dat er goed naar jouw wensen en behoeftes geluisterd wordt en dat wij er in dit proces van ontdekken er helemaal voor jou zijn. Samen met jou stellen we een begeleidingsplan op en maken we doelen waar jij aan wilt werken en die echt bij jou passen. De nadruk hierbij ligt op: wat kan ik, wat wil ik, waar ben ik goed in en met welke ondersteuning haal ik het beste uit mijzelf? Samen met jouw begeleider(s) bepaal jij welke activiteiten jij gaat doen om je talenten verder vorm te geven.
Zo houden we jouw voortgang bij
Het kan zomaar voorkomen dat wij op een of andere manier niet voldoen aan jouw verwachtingen waardoor onze samenwerking vastloopt. Als dit zo is nodigen wij je uit om dit kenbaar te maken, dan plannen we een persoonlijk gesprek met je in. We nemen jouw klacht uiterst serieus en zullen met jou kijken hoe wij de situatie kunnen verbeteren. Hoe het klachtenproces eruit ziet, lees je in ons klachtenreglement.
Ons doel tijdens een persoonlijk gesprek is om er samen met jou uit te komen. Lukt dit niet of ben je na een gesprek nog steeds niet tevreden, dan kan jij je richten tot de klachtencommissie van Quasir. Dit zijn professionele klachtenbemiddelaars die samen met jou de klacht gaat behandelen.
Iedere drie maanden evalueren wij met jou, en mensen die belangrijk voor jou zijn, jouw begeleidingsplan en kijken wij samen of er nog aan de juiste doelen wordt gewerkt. Als je toe bent aan het werken richting een nieuw doel, dan wordt jouw plan aangepast. Wij werken met een digitaal cliëntendossier (ZilliZ) waar jij zelf jouw voortgang kunt inzien en bijhouden.
Wanneer wij niet aan jouw verwachting voldoen